Maandag 22 mei 2023

22 mei 2023 - Vogelwaarde, Nederland

Vandaag t laatste stukje naar huis.

Bedankt voor de wind tip dames, ik pas er de route op aan.

Bij windkracht 4 of meer tegen geef ik de koppositie aan Robbie en fiets daar als een gekookte garnaal achter.

Via antwerpen kennen we t wel al.

Geprobeerd een leuke route in de luwte te maken.

Het weer was nevelig, droog maar met 15 graden een beetje een twijfelgeval voor de jas.

We vertrokken langs de kleine Nete, een kronkel riviertje. Verder langs het Netekanaal om door te steken naar Hemiksen. De Schelde, t zal tussen mijn oren gezeten hebben maar ik rook de klakkers. Met t pontje over (gratis, in Nederland en Duitsland mag je betalen voor zoiets) en door een verrassend natuurgebied.  Om St.Niklaas heen door t bos, naar t trambaantje naar Hulst. Koffie bij Tom en een knuffel van Robin.

Verder achter Robbie naar huis.  Bij Roos ook om een knuffel en dan lekker thuis.

Resumé

Jammer dat we niet de route konden fietsen zoals gepland,  maar we denken nog steeds dat t een goede beslissing is geweest om terug naar huis te fietsen. Het is niet de eerste keer dat we wegens natuurgeweld de plannen omgooien. We hebben mooie dingen gezien. De mooie plaatsjes en natuurschoon in zwarte woud en Beieren. Dat zicht op de besneeuwde Alpen,  machtig mooi. Hier willen we nog eens terug naar toe. Met de auto. Het verschrikkelijke maar indruk makende concentratiekamp. De verhalen onderweg over de coronatijd. De pandemie heeft littekens achtergelaten.

Duitse humor/Nederlandse humor

Robbie tegen een wandelende vrouw op leeftijd tijdens een straffe klim: mevrouw,  kunt u me duwen? Haar antwoord: pas maar op of ik spring achterop.

Bij een daling in een bocht oude vrouw tegen Robbie: stomme fietser kun je niet bellen, mijn hond schrikt van je. Als antwoord belt Robbie. Domoor roept ze. Je moet bellen voor de bocht, niet na.

25 dagen gefietst

2 dagen gerust (München)

2100 km gefietst en een beetje

Ongeveer 125 fietsuren en een beetje

4 dagen waar de regen jas even aan moest

3 waar de regenjas niet uitkon (München)

Geen enkele platte band of breuk gehad

2 dagen dat ik achter Robbie fietste

5 tot 10 keer naar boven moeten lopen

2 x naar beneden moeten lopen

4 schnitzels gegeten

Heel veel zoete koeken

4 boeken gelezen

Bedankt voor t meelezen,  tips en aanmoedigingen.

1. Jacqueline:
    22 mei 2023
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Dat vindt Roos vast ook. Wat een prachtige foto is dat. Weer heel wat kilometertjes gefietst en veel gezien en beleefd. Bedankt dat we weer mee mochten genieten. Welkom thuis! Goed gedaan hoor!
  2. Ingrid:
    22 mei 2023
    Ehh. dju, het is weer voorbij.
    Wat was het weer leuk om jullie te volgen, morgen geen nieuwsbrief meer.
    Knap hoor zo’n eind weg en door het weer de route moeten aanpassen.
    Maar desondanks hebben jullie enorm genoten en daar gaat het om hè.
    En ja, het is daar prachtig, vorig jaar leek onze route wel heel veel op die van jullie.
    Blij dat jullie weer veilig thuis zijn, wat zal dat bedje lekker liggen,
    Groet Ingrid
  3. Sigrid:
    22 mei 2023
    Knap gedaan Robbie en Linda, ik heb genoten van jullie verhalen, dank je wel. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Groetjes Sigrid
  4. Petra:
    24 mei 2023
    Bedankt dat ik mee op reis mocht met jullie!
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Gr. Petra