Vrijdag 12 mei 2023

12 mei 2023 - Augsburg, Duitsland

Gisteren heeft t de godganse dag geregend en t was er ook nog koud bij.

Eerst maar de Residenze bezocht,  lekker binnen en de moeite. Zo groot, wat een overdaad. Daarna op advies van  onzen Stefan naar t Hofbrauhaus, compleet iets anders maar ook erg leuk. Ik heb ze daar de groeten van hem gedaan. Ze kenden hem nog. Nog wat over de markten gedwaald en de Asamkirche bezocht. Dan maar terug naar hotel om op te warmen en te beslissen wat we gingen doen.

Het weer rond de Alpen zou 2 weken ronduit slecht zijn,  met de trein naar Salzburg en daar de route vervolgen was geen optie.

Morgen (vandaag  dus) zou t een vrij droge dag worden. We zitten hier vrij dicht bij Dachau. Een hotel geboekt in Augsburg en een route gemaakt.

Vanochtend vol goede moed vertrokken.  Het was inderdaad droog, geheel bewolkt en iets minder koud. Een concentratiekamp bezoeken is niet direct iets om vrolijk van te worden, heel ingrijpend en confronterend. Maar zeker de moeite. Op een paar druppels na hielden we t droog.  De stad nog bezocht. Mooie gebouwen,  maar de kleuren zijn net wat fletser.

Vanaf zondagavond gaan de treinen hier in staking .....en weer volop regenen.

1. Johan van Driessche:
    12 mei 2023
    Dat wordt dan spannend. Hier regent het ook veel maar ik heb het idee dat de regen jullie wel moet hebben dit jaar.
  2. Ingrid:
    12 mei 2023
    Het zit erg tegen Linda. Vind het al knap dat jullie daar nog zijn.
    Dit jaar wil het betere weer maar niet op gang komen. Ook hier bagger weer
    Dat Dachau indrukwekkend is geloof ik graag.
    Wens jullie veel Succes met de verdere plannen.
    Fijn weekend
  3. Jacqueline:
    12 mei 2023
    Wat balen dat het weer zo slecht is en de vooruitzichten niet rooskleurig. Het is nooit fijn dat het op vakantie regent maar op de fiets is de lol er dan wel af als het lang duurt. Succes. Jullie komen er wel uit.
  4. Petra:
    13 mei 2023
    Ondanks het slechte weer mooie indrukken onderweg! Vergoed hopelijk veel. Succes.