Zondag 14 mei 2023

14 mei 2023 - Stuttgart, Duitsland

Weer een leonardo hotel,  en weer een goed ontbijt.

Op een rustige manier de stad verlaten langs beekjes en riviertjes, waarschijnlijk voeding voor de Donau.

Het weer was geheel bewolkt en droog.

Al snel kregen we een mooie beklimming voor de kiezen. Mooi want met 8% over 4 kilometer goed te doen. Boven aangekomen was t maar een graad of 10. Doorfietsen dus. Over een soort hoogvlakte. Na zo'n 20 kilometer kwam de afdaling met haarspeldbochten.  In het dal was t 5 graden warmer Weer een beetje klimmen, de Schwabische Alp, al snel ben je weer hoog. Heel in de diepte zie je dan een grote stad.

Een mooie afdaling en in 10 minuten ben je in t dal en de zon schijnt.

Hoera. We trappen verder en volgen een beetje de Neckar. Tot onze route niet klopt. Door een poort,  langs een spoor. Het spoor wordt  smaller en verdwijnt.  Terug maar. We zien vlak langs de rivier 10 meter lager een pad. Zou t dat zijn?

We worden tegengehouden door 2 Duitsers...dat is een wandelpad, dat mag niet. Moeten jullie naar Stuttgart, vragen ze.

Op ons ja zeggen ze... we fietsen wel mee.

Robbie kan nog net zeggen niet te hard maar ze zijn al weg.

1 op een race fiets,  de ander op een mountainbike.

Wat volgt is een rit van 15 kilometer met 25km per uur. Op de stoep,  af de stoep.  Arm uit, dwars over t plein. Ringring, ieder uit de kant . Nog even gestopt bij de Mercedes fabriek om te zeggen dat hier zo'n mooi museum is. Een droom van een moederdag cadeau. Maar t moet gezegd, het was een bijzondere route zo. Al was ik blij dat we er waren.

1. Ingrid:
    14 mei 2023
    Wat een dag met mooie beklimmingen en afdalingen als kadootje!
    Die Leonardo hotels zijn idd heel goed, vorig jaar ook prima ervaring mee gehad.
    Het stuk met begeleiding van andere fietsers is bijzonder, maak je niet zo vaak mee dat iemand zo ver mee rijdt.