1 mei

1 mei 2022 - Idiazabal, Spanje

Een ontbijtbuffet om 7 uur..wat wil een mens nog meer?

Vandaag een spannende dag. Een route maken thuis op de computer is toch wat anders dan hem rijden. Omdat het zondagochtend was besloten we de provinciale weg te nemen. Niet zo rustig als verwacht maar goed te doen. Vooral veel coureurs. Er zaten een paar mooie beklimmingen in. De Spaanse grens over ging ongemerkt. Hendaye en Irun zijn aan elkaar gebouwd met behoorlijk industrie. De route naar Bilbao welke ik gemaakt had, slingerde zich rond de snelweg en rivier. En wat waren er steile stukken bij, niet te doen. Zelfs lopen, lees fiets naar boven sleuren kostte bijna een hartaanval. En gelukkig scheen de zon nog niet.  Na 45 kilometer, rond 1 uur, op een mooi plein geluncht. Beiden een visschotel. Makkelijk voor vanavond, Spanjaarden eten pas rond 8 uur.

Daarna werd de route makkelijker. Langs spoorlijn en rivier. Vrij vlak gelukkig, want de zon kwam erdoor. Hotel geboekt in Beasin. En ons na de douche gemengd in de pantoffelparade.

1. Carla:
    1 mei 2022
    Al in Spanje🎉
    Pittig tochtje zo te lezen! Gelukkig deze ochtend op tijd kunnen vertrekken!
    Op naar Bilbao!
  2. Ingrid:
    1 mei 2022
    Leg uit: pantoffelparade? Heb geen beeld!
    Zo te lezen een pittige tocht, zeg maar een heftige op de derde dag.
    Jullie kennende gaat het weer als een speer!
    Geen bericht over de knie; kan vriezen kan dooien?
    Jammer dat ik geen kaart kan zien van jullie gereden route of kijk ik niet goed