16 mei 2022

16 mei 2022 - Castelnaudary, Frankrijk

Elk nadeel heb zijn voordeel.

Door onze tegenslag gisteren zijn we vanochtend vroeg Carcassonne ingegaan. Nog niet te warm en zalig zonder toeristen. Bijzonder indrukwekkend. Elke bocht vraagt weer om een foto. De middengoot voor afval en drek ligt nog in de straten. Nu waarschijnlijk een struikelblok voor de vele toeristen. Nog een kaarsje opgestoken in de kathedraal en weer over de ophangbrug naar beneden, met in ons hoofd vele verhalen. De eerste busladingen toeristen stonden al te trappelen om t stadje onveilig te maken.

Mijn band was iets verlucht dus Robbie dacht even wat lucht bij te doen. De conciërge kwam helpen met een grotere pomp. Binnen 1 tel heel de band leeg. Samen hebben ze er een half uur over gedaan om hem weer gevuld te krijgen. Eerst langs decathlon gegaan en daar hebben ze er een nieuwe binnenland opgelegd. Mooi, we kunnen weer.

Terug naar het canal du midi en dat gevolgd tot castelnaudary. Veel,slechte hobbelpad gehad.

Wind mee, droog, rond 30 graden.

1. Carla:
    16 mei 2022
    Ideaal om zo’n toeristentrekpleisters s’ochtend vroeg te doen.Lekker rustig en je bent zelf ook nog lekker fris en fruitig. Het ziet er echt de moeite uit!
  2. Ingrid:
    17 mei 2022
    Strak plan om vroeg in de ochtend de stad te bezoeken. Lekker rustig.
    Nieuwe binnenband er op je fiets kan reëeler tegen.
    Vlakke ritten intussen denk ik.
    Genietze