15 mei 2022 - Carcassonne, Frankrijk

Tegen de tijd dat we met de deur in onze handen stonden was de madam wel wat ontdooid. Op weg naar Narbonne. We hadden de keuze de makkelijke of de mooie route. Tijd zat dus we kozen voor de mooie. Mooi tussen de druivenranken, ze staan hier wel heel wat frisser erbij dan in Spanje. En langs de zebra’s. Wat? Zebra’s? A, ja een dierentuin. Helaas werd het op een gegeven moment een geitenpad met grote stenen. In zijn 1 naar boven en net zo langzaam naar beneden. Maar wel mooie vergezichten. Het is nu compleet bewolkt en ongeveer 22 graden. Lekker.

In Narbonne bij een bak koffie en croissant een mooi hotel geboekt in Carcassonne. En nu even gekozen voor gemak..verder langs kanaal de Robin. Lekker plat. Steeds gevolgd, ook op advies van de locals tot het echt ophield. Een ander fietskoppel konden we helpen met de weg naar Narbonne en wij konden zo over de brug zeiden ze. Maar dat is een spoorbrug? Gaat goed hoor zeiden ze. Toch maar niet gedaan. Helaas bleek mijn band plat. Robbie haalde er een mooie spijker uit. Achterband natuurlijk, dus plakken. Dat ging ook nog wel. Maar dan oppompen. Dat ging dus niet voldoende. Op zoek naar een goede fietspomp. Robbie op de fiets en ik te voet een paar kilometer terug. Gelukkig we vonden iemand met compressor en hij verhielp ons probleem. Ik heb hem 2 kleine klompjes gegeven als dank. Ondertussen ons verlies aanvaard en een flinke omweg om het water over te komen. Verder langs canal de midi. Af en toe een versperring maar er steeds langs kunnen komen. Tot ineens in een bocht een kleed op het pad vol rommel. Het bleek het begin van een grote rommelmarkt. Er zat niet anders op, te voet verder. De Fransen noemen het vast brocante, voor ons was het een aantal kilometer ouwe meuk. Op naar de volgende barrière. En het pad hield op. Toen maar verder via de weg. Ondertussen was het rond de dertig graden en al later. We bleken een stevige wind in de rug te hebben dus de keuze voor asfalt was niet zo moeilijk. Nog wat gescharrel om niet op de snelweg te komen en dat is gelukt.
morgenochtend eerst maar eens op t gemak ontbijten en dan maar de stad in.

1. Ingrid:
    Toch kanaal de midi.
    Marc had het er al over
    Mooie route hoor.
  2. Jacqueline:
    15 mei 2022
    Weer heel wat hindernissen overwonnen. Knap hoor. Warm weer daar. Net als hier. Wel fijn dat het droog is. Mooie route. Genieten maar. Groetjes