18 mei 2022 - Agen, Frankrijk

Om 6 uur ontbijten, om 7 uur op de fiets.

De weersvoorspelling was nl nog een paar graden warmer. We werden zelfs gewaarschuwd door de locals. Canal de Midi hebben we achter ons gelaten. Deze staat op de erfgoedlijst, geen flauw idee waarom. We gaan naar het volgende kanaal. We fietsen daar tussen en de Garonne. Mooie oude bomen (vooral platanen), leuk door stadjes en dorpjes en mooie uitzichten. Doe daar dan nog over t algemeen goed asfalt bij en je hebt een veel leukere route.

Wind was ook vandaag veelal in de rug. Maar eigenlijk zat er bijna geen. Een stuk in de dertig graden maakte het vermoeiend. Vroeg vertrekken betekende nu vroeg op bestemming.

Om 2 uur waren we in Agen, met 95 kilometer op de teller. Hier hebben we een hotel gezocht en gevonden. Rond 5 uur nog even fris gewassen de stad in, maar we hebben er een snel rondje van gemaakt. Hapje, boodschappen en hup terug de airco in.

In dit tempo zijn we komend weekend thuis.

Drust.

1. Jacqueline:
    18 mei 2022
    Een ontspannen fietstochtje achter de rug en al weer heel wat kilometers. Je Zuidwester nog niet gebruikt deze tocht? Hopelijk nog een paar dagen droog weer. Geniet ervan.
  2. Ingrid:
    18 mei 2022
    Het zit er weer bijna op! Jeet wat gaat dat snel.
    Heerlijk dat windje in de rug. Hadden wij vandaag hier ook.
    Maar uh...... stuur je toch die rode vlek naar hier. Bedankt hoor, die zit morgen boven Nijmegen!