29 april 2022 - Moliets-et-Maa, Frankrijk

We konden pas om half 9 ontbijten😱veel te laat vonden we. Dus al vroeg op de fiets naar biscarosse. De Franse bakkers hebben tegenwoordig dikwijls goed belegde broodjes, koffie, zitplaatsen etc. Savonds bekijken we altijd de komende route en of er wat slaapgelegenheid is waar we willen uitkomen. Gisterenavond bleek dat we vooral in campingland zouden eindigen. Oei, en dat met een feestweekend voor de deur willen die enkel 3 nachten als ze al huisjes hebben. Ook zijn er veel naturistencampings. Ik weet eigenlijk niet of ik daar moeite mee zou hebben. Het is vooral onhandig, veel vragen...moet je je al uitkleden direct na de slagboom? Moet er niet aan denken met mijn blote gat op mijn zadel. Mag je je schoenen aanhouden? Kortom, lastig. We zouden fietsen tot Mimizan en daar beslissen, want daarvan volop mogelijkheden. Tsja, we waren daar vroeg, stralend weer, net in de 20 graden en besloten door te fietsen. Een hotel geboekt op de route (met hele slechte recensies) 45 kilometer verderop. De route gaat vooral door bossen met de oceaan rechts, maar die krijg je niet te zien of je moet de route af. Dit een paar keer gedaan. Voor de duinen is er dan een mini dorpje met winkeltjes en eetgelegenheden, gezellig. Lekker gefietst maar bij het hotel aangekomen bleek het pas om 6 uur open te gaan. Tsja, wat door de stad gestruind en gelezen. Niks mis met hotel of bediening. Echt een oud Frans hotel.

mijn knie: vandaag te ver gefietst vrees ik. De oksel van mijn knie is helemaal stijf maar weet niet of dat meniscus te doen heeft.

1. Jacqueline:
    29 april 2022
    Klinkt allemaal goed. Behalve de knie. Die moet nog even wennen zeker. Slaap lekker straks. Zal wel lukken na zo’n tochtje.
  2. Carla:
    29 april 2022
    Leuk om toch vooraf al eens na te denken over zo’n naturistencamping .
    Ik ben een beelddenker dus….ik zie jullie al gaan hoor 😂

Altijd vervelend dat de klachten pas achteraf komen … een waarschuwing vooraf zou gemakkelijk zijn. Hopelijk valt t mee .
  3. Ingrid:
    29 april 2022
    Tsja......ik heb ook beeld bij de naturistencamping🙈
    En zoals jij het beschrijft komen er wel wat praktische problemen bij! Iets om over na te denken en misschien snel te vergeten.
    Dat ontbijten om half 9 is voor een fietser echt veel te laat, zouden wij ook niet op kunnen wachten!
    Geef je knie op tijd wat rust he! Ze moet het nog even doen 😊
  4. Camiel de Schrijver:
    16 mei 2022
    Naturisten camping niets voor mij. Ik heb mij altijd wat geschaamd voor sommige van mijn onderdelen. Over de inhoud van mijn kop was ik wel tevreden. Maar ja die krijg je daar niet te zien. Zo 2 dagen op een dag lijkt mij wel genoeg.