4 mei 2022

5 mei 2022 - Trespaderne, Spanje

Na een prima ontbijtbuffet ons gemengd in de ochtendspits van Bilbao.
Ook in het ochtendlicht is het Guggenheim prachtig.
Na 10 kilometer waren we uit de drukte en 5 kilometer verder duwden we onze fiets naar boven. Oei, dit beloofd. Het was gelukkig maar een stukje. Verder over een provinciale weg. Allemaal groepen strakke coureurs staken ons voorbij. Dju dat wordt klimmen. Gelukkig onze route ging naar links en daar kwamen we een coureur met bierbuik tegen. Kijk, dat is vast de goede weg. En dat was het.
Mooi, rustig, wat wil een mens nog meer?
Een koffie op een zonovergoten plein. De jas uit en de zonnebrand aan.
Het werd weer klimmen, maar na elke bocht zeiden we..a zo mooi hier.
Het klimmen ging goed, kilometers lang in zijn 1 maar prima. Onze nieuwe fietsen hebben een versnellingssysteem met 14 versnellingen maar je kunt een paar versnellingen gelijk doorschakelen. En dat is heel fijn voor onze knieën.
Het werd geheel bewolkt maar met 17 graden prima fietsweer.
We klauterden door, helaas geen eten op de route, na verschillende repen en sinaasappels, ondertussen 3 uur zijn we gestopt bij het eerste benzinestation wat we tegenkwamen. Brood en snijvlees gekocht en dat buiten opgegeten.
Een meneer kwam vertellen dat hij even verder woonde en dat we gerust bij hem mochten eten. Heel lief maar de temperatuur zakte en de lucht werd wat geel. Opschieten. Snel het eerste hotel op de route geboekt (25 km) en door.
Het bleken mooie kilometers, met niet al te veel klimmen en dalen.
De omgeving wordt ondertussen wat rotsiger en droger.
Bij het hotel bleek avondeten pas om 9 uur, dan maar tapas om 7 uur met gelukkig de grote tv keihard aan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    5 mei 2022
    Leuk verhaal Linda, en blij dat ik het lees, was me gisterenavond al een beetje zorgen aan het maken, meestal komt het bericht rond 21.00 uur maar ik zat lang in de wachtstand.
    Vanochtend gelukkig het verhaal binnen.
    Beetje genoten van het museum? Daar ging het gisteren toch om he?
    Wij zijn inmiddels ook geïnspireerd en gaan toch een kleine fietstocht doen, zin in.
    Geniet van de mooie uitzichten.
  2. Carla:
    5 mei 2022
    Ja als je dit leest , zou je idd zin krijgen om een tocht te plannen.
    Maar de verhalen lezen vanuit mijn luie stoel is toch wat anders .
    Want zo te zien is t best pittig !
    Maar gezien de foto’s is t de moeite , prachtig daar .
    Geen bericht over de knie , is goed bericht , neem ik aan .