Dinsdag 16 mei 2023

16 mei 2023 - Mannheim, Duitsland

Gisterenavond de eurovelo 15 (lange afstand fietsroutes Europa) op de Garmin gezet. Een vrij vlakke route langs de Rijn.

Meestal is t rustig in de ontbijtzaal om half 7. Nu zat t helemaal vol. Blijkbaar verschillende bussen.

Het was geheel bewolkt en een noordenwind, maar droog.

Helaas vond de garmin deze route niet leuk. Vanaf t begin blokkeerde hij of ging herberekenen.  Uitzetten lukte niet. Tsja, dan maar eerst op t geheugen.  Langs t mooie slot, schuin weg naar de brug. Dat ging goed.  De Rijn over en we zagen al bordjes van de route.

Makkelijk toch?

Tot de eerste wegwerkzaamheden.  We werden vakkundig t bos ingestuurd. Of in dit geval het industriegebied. Google map bracht uitkomst. De route ging verder vooral door bos. Dit was fijn want t was een straffe tegenwind.  Ook nog een mooi pad vlak langs de Rijn.  Die is breed zeg en zoveel stroming. Volgens ons ook een hoog waterpeil.  Op een gegeven moment gingen we naar de overkant via een hoge brug.  Vol in de wind. Normaal maak ik al fietsend foto's maar nu had ik al mijn aandacht nodig. Blik strak op anderhalve meter voor mijn wiel gericht. De brug over in de 4e wegomlegging. Toen maar Google map opgezet voor de route. De zon begon nog voorzichtig te schijnen maar net de jas open. Wat we dachten een makkelijke route van 70 kilometer te worden werd er 1 van 100 km. Vooral door de wind en gezoek een vermoeiende dag.

Nu eerst de oude route van de garmin gehaald en nieuwe erop.

Morgen nieuwe ronde,  nieuwe kansen.

Drust.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    16 mei 2023
    Wat een gesukkel met de navigatie! Je was altijd zo blij met Garmin.
    Misschien eens naar Komoot kijken, die bracht ons vorig jaar werkelijk overal naar toe. Heel blij mee.