Woensdag 17 mei 2023

17 mei 2023 - Mainz, Duitsland

Vanochtend vroeg 7 zonnen,  later kwamen er wolken bij. Geheel droog tussen 15 en 20 graden.  Prima fietsweer al had de noordenwind voor mij niet gehoeven.

De stad uit en eerst over de Rijn,  via ludwigshaven. Langs de BASF. Nu kan ik best overdrijven maar dit was gigantisch. Meer dan een half uur hebben we hier langs gefietst. Ook weer fijn dat we de industrie even achter ons konden laten.  Het is hier nog steeds vlak,  het is net Nederland. De mooiste stukken zijn waar je net langs de Rijn fietst. Tot het weer begon te heuvelen.  Leuk tussen de druivenranken en ook direct weer wat vrolijke plaatsjes. Met mooie huizen en muurschilderingen.  Dichter bij Mainz weer langs industrie maar het centrum deed dat snel vergeten.

Ingrid: Ik ben nog steeds tevreden met Garmin, sinds deze winter een nieuwe. Ik had savonds de track erop gezet van de officiële eurovelo site. Of teveel waypoints of fout in de Route? Het werkte niet. Trouwens Komoot bracht ons gisteren na die hoge brug binnen 1 kilometer op de snelweg, Google map trouwens ook. Dat zijn zo van die momenten dan heb ik t helemaal gehad. Terug naar vroeger. De rivier links laten en zorgen dat we naar t noorden fietsen. We zijn er geraakt.

1. Ingrid:
    17 mei 2023
    Fietsen langs de Rijn is mooi maar wat je zegt; veel industrie,
    Genieten van de mooie stukken want die zijn er zeker
  2. Jacqueline:
    17 mei 2023
    Jullie doen het weer goed. Fijn om weer samen onderweg te zijn.