Dinsdag 2 mei 2023

2 mei 2023 - Saverne, Frankrijk

Hé Ingrid, daar zullen de km van vorig jaar bijzitten.

Vanochtend na een goed ontbijt,  vertrokken met 7 zonnen. Brug over en en we waren al op het fietspad naast de Saar. De auto's reden in file naast ons. Het dal van de Saar is hier breed en de zware industrie hebben we achter ons gelaten. Een makkelijk pad maar toch was t fijn dat we na 20 kilometer over de D wegen verder konden.  Wel klimmen en dalen maar ook meer te zien. Veel ooievaars,  die lekker klapperen, ook een paar rode wouwen. Bomen vol maretakken. Prachtige vergezichten afgewisseld met bos.  Als pareltjes tussendoor af en toe een mooi dorp.  Vrolijk gekleurde huizen, muurschilderingen en luiken.  Af en toe ook een grauw dorp.

Is dat een geloofskwestie?

We gaan steeds de grens over van Duitsland naar Frankrijk En vice versa.

Een mooie beklimming en afdaling door een gemengd bos in noordVogezen maakte t af. Ondertussen werd t wel geheel bewolkt maar t bleef droog en temperatuur rond 18 graden.

Ons hotel is in Frankrijk,  dju, gelijk pas dineren van 19.00u.