Woensdag 3 mei 2023

3 mei 2023 - Straatsburg, Frankrijk

Vandaag gaan we de toerist uithangen in Straatsburg.  40 kilometer langs kanaal Marne/Rijn. Lekker vlak. Gisterenavond al een hotel besproken via een mij onbekende site. Kreeg even t gevoel van http://www.geldweg.nl. maar toch maar gedaan. De laatste 10 kilometer voor de stad regelmatig fietssnelweg.  Dat is natuurlijk voor al die europarlementariërs dat ze een beetje klimaatvriendelijk reizen tussen Brussel en Straatsburg.

Eerst al een hele route door de stad gefietst en daar was t hotel. Gelukkig, we waren welkom. De fietsen in de lobby achtergelaten en verkleed op t toilet.

De stad in. Het was de moeite,  een mooie stad, leuke pleinen en volop mensen. Nog even bij Louis Vuitton gekeken maar ze hadden niets leuks. Gelukkig.  Het weer was lekker zonnig, stevige wind,  boven 20 graden.

Helaas nog wel een klein oepsie moment.  Ik struikelde over een losse steen en stortte ter aarde. Gelukkig geen scheuren of breuken.

1. Ingrid:
    3 mei 2023
    Prachtige foto’s. Uitleg over het weer is niet nodig, foto’s zeggen genoeg. Ziet er prima uit.
    Voetjes optillen hè!
  2. Petra:
    3 mei 2023
    Mooi! Fietsen gaat je beter af dan lopen...
  3. Carla:
    Ziet er heel mooi uit!
    Hopelijk niet veel last van je val!
  4. Ilse:
    5 mei 2023
    Gelukkig had Louis niets wat jou blij kon maken. Het zal je maar gebeuren!