Dinsdag 9 mei 2023

9 mei 2023 - Füssen, Duitsland

Grappig dat we in tzelfde hotel zaten Ingrid. Het viel me reuze mee, kitchenette, modern en niemand die last heeft van onze druipende tassen.

Helaas waren nog niet alle kleren droog. Vanochtend was t mistig. De bagagedrager heeft dan geen enkele zin. Dan maar aan doen. Na t ontbijt bij een bakker scheen de zon en ging t drogen snel. De route was wederom mooi maar vals, weer verschillende keren moeten lopen. Dan denk ik weleens even een beetje jaloers aan jullie mooie elektrische fietsen Ingrid. We zijn hier Neanderthaler op onze motorloze.

Het was maar 30 kilometer naar Fussen en het was genieten van t mooie weer. Heel bewust want morgen slaat t weer om. Heel veel regen en veel kkkouder. De route is veel onverhard en met die scherpe afdalingen gevaarlijk.

Eerst onze tickets Neuschweinstein verzilveren en ondertussen denken.

We mochten gelukkig al op de kamer dus we konden fris en fruitig naar t kasteel. Alles op zijn Duits, zeer punctueel geregeld.  Elke 5 minuten een groep naar binnen. Kwam niet voor je tijdslot want je kon op je kin kloppen. We waren natuurlijk veel te vroeg, mooi al eens kijken voor morgen.

Het kasteel was mooi, maar niet middeleeuws en dan ook zonder die sfeer. Prachtig versierd en in goede staat. Stipt op tijd werd je naar de volgende zaal gedirigeerd,  niet echt ontspannen.  Foto's nemen mocht niet. Maar het is een plaatje.

De weersvoorspelling is slecht.

Deze route fietsen met 30mm neerslag is geen optie. We nemen de trein naar München, blijven daar 2 nachten en hopen op beter weer.

En dan zien we verder.

Fussen is trouwens zelf ook een pareltje.

1. Wendy:
    9 mei 2023
    Jullie maken net zulke leuke helmfoto's als Nold en Willemien, schoon or!
    Net zo prachtig als de rest van de omgeving :)
  2. Ingrid:
    9 mei 2023
    Ik vind het stoer dat jullie dit met fietsen zonder ondersteuning doen. Ik was vorig jaar idd heel dankbaar met mijn elektrische fiets, die kon ik daar goed gebruiken.
    De omgeving waar jullie fietsen is echt prachtig. Erg balen dat het de komende dagen zoveel gaat regenen..
  3. Stefan:
    10 mei 2023
    Slim om een pauze in te lassen want wordt echt pokkeweer daar. Ik zie de foto's van jullie twee achter een liter bier in het Hofbrauhaus wel verschijnen. Mooie baaskapelmuziek dus daar ga je zeker van genieten. Prosit!!