Maandag 8 mei

8 mei 2023 - Oy, Duitsland

Gisterenavond heeft t flink geregend en geboemeld. Vandaag zou t volgens buienradar en weeronline heel de dag regenen. We moesten maar een korte etappe van 60 kilometer en het was niet koud. Het zou dus weer wel goedkomen. We begonnen weer met een klim,  paar haarspeldbochten van 10 plus. Eigenlijk missen we hiervoor een kleinere versnelling.  Zeer tevreden over ons schakelsysteem maar dat is een gemis hier. Het was geheel bewolkt maar droog tot onze verbazing.  Lekker hoor. Mooi langs de grote Alpensee, naar Immenstadt. Vrij vlak volgens de Duitsers. Wij denken daar anders over. Het zijn hier wintersportgebieden en kuuroorden. Ondanks de bewolking was t mooi. Veel verschillende kleuren groen op de bergen.  Er is vast veel regen gevallen want de rivieren kolken. Tot half 2 hielden we t droog toen begon t te miezerig. Ook nog niet erg. De stortbui daarna zorgde in 1 keer voor natte voeten. Op de laatste 10 kilometer was er een wegafzetting. De omle8ding zou ons langs de noordzijde van de Rottachspeicher sturen....wat! Das 20 kilometer om. We gingen t proberen en den platten spelen. We mochten gelukkig door. Het plenzen hield niet op. Ook t scherpe klimmen en dalen niet. Een paar keer moeten lopen. We hadden een hotel geboekt in Oy, anderhalve km uit de stad.Een hotel zonder receptie, alles via codes via SMS. Een elektronisch hotel. Bij een supermarkt daarvoor snel wat eten gekocht, zodat we na de douche niet meer op pad moesten. De korte route was uiteindelijk toch nog 75km met 900 hoogtemeters met een venijnig einde. Je zou gaan dromen van een kuuroord.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marlies:
    Stiekem de trein genomen 😉
  2. Carla:
    Pittig dagje !
    Maar ook mooie beloningen zo te zien !
  3. Jacqueline:
    Bikkels 👍
  4. Ingrid:
    8 mei 2023
    Zware dag zo te lezen, die vele regen maakt het extra zwaar.
    Volgens mij zitten jullie in het zelfde hotel waar wij vorig jaar tijdens onze fietstocht ook hebben gelogeerd.
    Buiten de stad op een industrieterrein? Oy-Mittelberg?
    Was idd beetje vreemd met die codes maar wel mooie kamers.
    Onze fietsen stonden in de kamer geparkeerd
    Succes voor morgen met hopelijk wat droger weer.
  5. Dian de de Mul:
    8 mei 2023
    Wat een pittige dag , ik doe het je niet na. Petje af voor jullie!