Fietsvakantie 2023

26 april 2023 - Leuven, België

Op de fiets naar....ik dacht Porec maar Robbie had t gisteren over Villach.

We gaan het zien.

Vanochtend eerst om 7 uur om de koffie bij oma Roos, daar ook onze eerste boterhammen opgegeten. Nog even langs huis om een vergeten bril en op weg.  Het was 2 graden boven nul.  Na 10 minuten voelde ik mijn vingers niet meer.  Dat kan ook liggen aan mijn nieuwe fietshandschoenen, op advies strak gekocht.

Een eerste stop in Hulst voor een koffie en een knuffel en door. Er zat bijna geen wind en op uitgekiende plaatsen lekker in t zonnetje. Via de brug van Temse de Schelde over.  Mooi fietsen langs vogel gebieden. Zoon industriegebied en toch zo rijk aan vogels. Veel jonge ganzen en dergelijke,  nu nog als groot gezin. Route met vooral veel omleidingen,  niet perse slecht.  Keuterboertjes, een ezel en een paard, een fuut in een weeltje. Afgewisseld met de normale, hoe zal ik t netjes zeggen, zeer verschillende bouwstijlen van huizen. Genoeg te zien dus.

Bijna geen kilometers op voorhand gefietst. We voelen t nu al.

Op tijd in ons hotel midden in Leuven en daar lekker rondgewandeld.  In de eerste kerk t traditionele kaarsje aangestoken,  dus t komt vast goed.