27 april 2023

27 april 2023 - Eijsden, Nederland

Koningsdag, een mooie dag om te fietsen.

Een goed ontbijt, wafels, vers fruit mmm, daar kun je op vooruit

Eerst nog een klets met een meneer die ook graag over zijn fietsvakantie vertelde. En dan maar proberen de stad uit te komen.  Al die studenten willen erin en wij eruit.

Bij een stoplicht verzette Robbie zijn fiets tegen zijn eigen been. Buiten de stad eerst verzorgd.  De route ging vooral langs provinciale wegen.  Het heuvelt hier lekker, maar met rechte wegen is het langzaam heuvelen wat ons mogelijkheid geeft weer wat te leren klimmen en dalen. We reden door de fruitmand van België leek wel en met al die bomen in bloei in combinatie met de vergezichten,  prachtig.

Via Tienen,  Sint truiden en Tongeren naar Albert kanaal en vandaar naar t zuiden .

De zon scheen en gelukkig weinig wind want tegen.

Eén klein bordje,  doorkijkkerk, deed ons in de remmen knijpen en van de route te wijken.  Door de boomgaarden heuvelen, naar een soort kunstwerk in de vorm van een kerk met een magnifiek uitzicht.

Foto’s volgen als ik weer bereik heb op mijn gsm.