Vrijdag 28 april 2023

28 april 2023 - Monschau, Duitsland

Gisterenavond al een beetje gekeken waar we uit zouden komen en gezocht naar hotel. Amai, maandag is t 1 mei en een feestdag, lang weekend dus. Hotels waar je voor 3 nachten moest boeken of prijzen over de kop. We zouden zien. Toch lekker geslapen.

Na een vriendelijke klets met de eigenaar op weg. Het zou een dag met t grote verkleedset worden. Er was  regen voorspeld, we zouden t zien.  Droog vertrokken. Na 5 kilometer stoppen om mijn tussenjas uit te doen. 5 kilometer verder Robbie zijn lange broek uit.  Kortom, het was zeker niet koud.  5 kilometer verder de regenjas aan...etc. buien duurden niet lang en we waren snel weer opgedroogd. De omgeving is hier prachtig. Veel bossen, maar wel veel klimmen en dalen en dan hebben wij nog een makkelijke route. Op korte tijd van t Franstalige, Nederlandse en Duitse taakgebied gereden.  Verwarrend. Na een verkeerde route, met helaas stevige klim toch de vennbahn gevonden,  een voormalige spoorbaan dus vals plat of lekker leutig. Hier ontmoeten we 2 Belgische jonge dames,  heel de middag haasje over.  Zitten we t eten in Monchau...wie komen er binnen, de 2 meisjes. Hotel vinden was inderdaad een dingetje.  De hulptroepen ingeschakeld Anne en Pascal en die hebben na mailen en bellen iets gevonden.

Nu maar al eens kijken voor morgenavond.

1. Max:
    28 april 2023
    Handig die hulptroepen!
    Goeie reis!
  2. Ingrid:
    28 april 2023
    Hotel zoeken in een lang weekend? Waarom komt dit zo bekend voor?
    Fijn dat het thuisfront meehelpt.
    Maar weer een mooie fietsdag achter de rug met de nodige training voor de klimmetjes. Het is weer super leuk om jullie te volgen
    En uh…… het weer voor de komende dagen ziet er prima uit! Droog maar lage temperaturen, dus ….. beetje doortrappen.