Zaterdag 29 april 2023

29 april 2023 - Pronsfeld, Duitsland

Volgens Robbie viel vanochtend de mist uit. Dat duurde 3 uur. Met 7 graden geen overschot.

Gisteren  moesten we om van de Vennbahn naar Monschau te gaan behoorlijk dalen. Zo steil dat we moesten lopen. Monschau zelf was leuk, dus zeker de moeite. Terug in het hotel beneden in de gang  verslag geschreven en dergelijke want op de kamer hadden we geen internet. Er kwam toen een solo fietster binnen. Ze vond de vennbahn maar niets, vals plat 3%.

Vanochtend na t ontbijt, pas om 9 uur, klampte ze aan bij t eerste kruispunt. Het was een plantrekker, ze hing niet aan de rekker. Nu naar boven gelopen terug de vennbahn op. Mooie stukken, bos afgewisseld met rotspartijen,  mooie uitzichten en veel wilde narcissen.

In st. Vith nog samen geluncht en ariverderci. Robbie had vanochtend al telefonisch een hotel geboekt dat was makkelijk. Na t verlaten van de baan ging t weer vooral over oude spoorbanen,  meanderende riviertjes, oude bomen en weitjes afgewisseld met naaldbomen voor de kap.