Zondag 30 april 2023

30 april 2023 - Konz, Duitsland

Ik zie dat laatste stuk verdwenen is van verslag gisteren. Ik ben t al vergeten,  zal dus wel niet belangrijk geweest zijn.

Vanochtend om 7 uur al bij de bakker voor koffie met een broodje want ons hotel serveerde geen ontbijt.

Vandaag was gelukkig een helemaal andere dag.....zon.

Lekker vroeg op pad, na een straffe, gelukkig korte klim moest de lange broek en softshell jas al uit. Zo vroeg op pad heeft nog een voordeel.

Hertenuurtje. Op een bijzonder rustig fiets pad midden in de bossen was dit een oversteekgebied voor herten. Eerst doodstil poseren en dan met grote sprongen verdwijnen. Een ander tipppelde meer naar de overkant. Op een half uur tijd meer dan 20 herten. Bijzonder.

De route was weer mooi vandaag, al maakte het mooie weer er een echte zondagsrit van.

Zondags zijn de winkels dicht en morgen, 1 mei, dus ook.

Maar al wat ingeslagen bij een bakker,  die verkocht ook lekkere zoetekoek. Daar kun je die mens ook niet mee laten zitten.

Langs de hop velden van o.a. Bittburger was ook grappig. Nu nog grote kale stellages.

Bij Irrel was een brug nog niet hersteld na de overstromingen van 2 jaar geleden. Een local wees ons de weg.

In luxemburg hadden we ook een probleempje. Het pontje voer niet.

Er stonden toeristen al meer dan een uur te wachten.  Volgens een inboorlingen voer t niet vanwege personeelsgebrek. Maar ik kon hem niet goed verstaan want zijn tanden lagen nog thuis.

Met dank aan gsm met internet een brug gevonden.

1. Carla:
    30 april 2023
    Jullie gaan weer als een speer zo te zien.
    Mooie foto’s !
    Gr C
  2. Ilse:
    30 april 2023
    Deze keer, echte foto's :-)