Vrijdag 5 mei 2023

5 mei 2023 - Tuttlingen, Duitsland

Gisterenavond kwamen we erachter dat we in t weekend uit zouden komen bij de Bodensee.  Wat ongelukkig.

We waren te moe om te zoeken dus onze hulplijn ingeschakeld.

Zelf een hotel gebeld voor vrijdagavond en voor zaterdag Anne's keuze geboekt. 2 niet al te lange routes.

Ze voorspelden vanaf de middag regen dus we zaten vroeg op de fiets. Helaas duurt de voormiddag hier maar heel kort want na 500 meter konden we al stoppen omdat t ging regenen.  Regenjas en regencape aan en verder klimmen. Ondanks de regen is t hier prachtig.  Het klimmen viel ons zwaar. Gisteren te warm, te ver?

Na 2 kilometer even gestopt om muts en cape uit te doen vanwege kans op imploderen (vind ik zo'n mooi woord) na 6km klimmen waren we boven geploeterd en was t droog. Een mooie afdaling volgde.  Nevel in de vallei, prachtig.

We reden verder over een mooie rustige weg en we telden onze zegeningen.  Het was droog, de zon ging voorzichtig schijnen,  de vogels floten en we fietsten op prachtig nieuw asfalt met langzame daling.

Helaas na een 5km wegafzetting. Even afstappen en vragen.

Tenminste Robbie vraagt,  ik sta daar vriendelijk en beetje onnozel lachend bij. In de hoop dat die mensen denken...tis zonde die man, die heeft een ongelukkige vrouw, vast een ongeluk gehad.

De eerste stuurde ons terug. Verder gelopen,  ja hoor, we mochten door.  Het asfalt was nog warm. Even later ging de route over een boerderij,  maar dan ook echt door een paardenstal. Ook bijzonder.

Langzaamaan wordt t weidser. De stadjes blijven mooi.

De Donau is hier nog klein. Ook zonder t toerisme zoals verder. Veel mooier.

We zitten nu in Tuttlingen, in een hotel waar alles scheef is en in de verte rommelt de donder

1. Ingrid:
    5 mei 2023
    Geweldig verhaal! En uh…..die ongelukkig vrouw ziet er op de foto puik uit hoor! Niks mis mee zo te zien.
    Succes met het klimmen.
    Fietsen jullie naar Vooralberg?