10 mei 2022

10 mei 2022 - Barracas, Spanje

Een geknossel om de stad uit te komen.Teruel is hartstikke leuk, op weg naar Lissabon hebben we hier 2 nachten verbleven, maar met die kleine eenrichtingsstraatjes met vele hoogte verschillen is het goed opletten. De eerste 10 kilometer stijgend door t bos, op t gemak. Daarna op de via verde. Het was een mooie over t algemeen. Een paar plekken waar we moesten lopen, en op moesten letten maar verder oké. De eerste 20 waren vals plat, daarna licht dalend. Helaas na de middag een ferme wind tegen, alsnog trappen. Het voordeel was dat de temperatuur onder de 30 graden bleef. Ook nu weer een prachtige omgeving, uitzichten a volonte.

Bij een truckerscafe gestopt voor een fanta en de rest van de  mogelijkheden bekeken. Het was ondertussen half 5 en we waren gaar. Ze hadden wel hostal aan hun gevel maar dat bleken ze niet meer te zijn. Maar bij t bordje Schweppes gaven ze zwervers onderdak. Geen bordje te vinden. Robbie vraagt t aan een meneer, die doet zijn deur open en zegt: dat is hier. Fietsen binnen gezet.
Prima kamer, eigenlijk een heel huis. Een wasmachine gevonden en laten werken.
De prijs dat zouden we morgenochtend bekijken, ben benieuwd. Droevig dorp trouwens.

Morgen richting Valencia. Ondertussen ben ook ik snipverkouden. Mochten we na die paar dagen niet gerecupereerd zijn, dan overwegen we de trein.

1. Ingrid:
    10 mei 2022
    Gelukkig weer op de fiets! Met een verkoudheid op reis is niet grappig, jullie hebben de energie hard nodig.
    Bijna in Valencia! Mooie stad hoor !
  2. Camiel de Schrijver:
    22 mei 2022
    Weer eens gevoeld hoe belangrijk het is om je lekker te voelen.