6 mei 2022

6 mei 2022 - Santo Domingo de Silos, Spanje

Strak blauwe lucht, scherpe zon en een straffe koude wind, helaas  dikwijls niet in ons voordeel. Tot zover het weer voor vandaag.

We zijn begonnen aan de route Camino del Cid, een route voor de fiets, auto, motor en mountainbike. Wil je meer weten over deze meneer dan zoek je het maar op.
Het landschap is weer totaal anders. We blijven deze dag tussen 800 en 1100 meter, een soort hoogvlakte maar met de nodige hoogteverschillen. In het begin zien we veel landbouw, tarwe, koolzaad. Een berg over en hele vreemde bijna dode bomen. Weer een berg over en volop naaldbomen. Het blijft verbazingwekkend mooi.

Onze menu del dia stond nu opgetekend op een krijtbord. Mooi, dat geeft me gelegenheid voor een vertaalapp.

Er was keuze tussen eelt, hersenen, organen, schaap en kipfilet. Nog even getwijfeld maar toch maar de kip genomen.

Een beklimming uit de wind brengt de temperatuur tot tegen de 30 graden. Een paar gieren geven ons de gelegenheid even uit te rusten.

We zitten nu in Santander Domingo del silos, in een eeuwenoud hotel.

We waren nog net op tijd om een kijkje in het mooie klooster te nemen.

Iets anders:

ik heb een paar maanden geleden een urinezak gekocht. Eigenlijk voor heel milieu bewuste wandelaarsters, die hun urine niet in de vrije natuur willen laten. Mij komt het mooi uit nu bukken een probleem is. Staand plassen wie wil dat nu niet. Volgens Robbie kijk ik gelukzalig naar de lucht. Het is wel even een handigheidje met die strakke fietsbroek, als je t niet goed doet gooi je de pies gewoon in je broek. Het werkt super. Ik leeg hem trouwens direct, even naspoelen, klaar. Zo milieu bewust ben ik dus niet.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid:
    6 mei 2022
    Jeetje Linda, wat een prachtige foto’s, strakke blauwe lucht. Echt mooi
    De keuze voor het menu kan ik snappen, beetje rare gerechten.
    En tsja .......... eindelijk staand plassen....... hoe mooi is dat!
  2. Camiel de Schrijver:
    19 mei 2022
    Bij mij is het net andersom, niet meer staand maar zittend in een driehoekje.
    Als er al gieren zitten te wachten als even stopt begin ik mij toch zorgen te maken. Mooie foto,s JA!!