7 mei 2022

7 mei 2022 - El Burgo de Osma, Spanje

Ontbijt om 8.30 u. Oei nee, dat is te laat.

8.00 uur dan?

si, gracias señora.

en zo zaten we vanochtend in een donkere eetzaal. Nergens een lichtschakelaar te vinden. Het hotel is van 1700 dus ik verwachtte een toorts. Ik ben een spelletje gaan doen op mijn tablet en Robbie zocht een ontsnappingsmogelijkheid. Onze fietsen stonden achter slot en grendel, er zat dus niet anders op dan te wachten. Om half 9 ging het licht aan en werden de voorbereidingen gestart. Discussie heeft dan geen zin. Het ontbijt was gelukkig goed.

Het weer was wederom zonnig met iets minder wind.

De route nog steeds klimmend en dalend, meestal over goede weg. De aarde heeft hier een mooie rode kleur en dat met bloeiend koolzaad en blauwe lucht is een prachtig schouwspel. Momenteel zitten we in een druivenstreek. Oude wijngaarden, maar ook veel nieuwe, net aangelegd.

koffie gedronken in een plaatsje waar middeleeuwse feesten waren.

Heb ik jullie verteld van mijn uribag?

Vanochtend na de theepauze, we hadden al een uur geen levende ziel gezien, dacht ik me mooi te positioneren achter een vuilnisbak. Op mijn gemak maak ik me er klaar voor. Wat denk je?

2 gepensioneerde mountainbikers gooien hun fiets neer om gezellig een klets te maken. Zo discreet mogelijk breng ik alles terug in oorspronkelijke staat. Wat gelachen met die mannen en weer door. Nu in el Burgo, een leuke oude stad.

1. Carla:
    7 mei 2022
    Haha tja broek naar beneden en op de hurken om te plassen heeft ms ook voordelen. Mensen komen dan geen kletspraatje houden , tenminste mag ik hopen 😂
  2. Camiel de Schrijver:
    20 mei 2022
    Die donkere eetzaal is mooi. Lekker geheimzinnig. Durfde onder de tafel te kijken. Stel eens voor dat????? PATS PLETS??